woensdag 28 november 2007

Spread your wings..

Mag ik u voorstellen; Vlinder!
Vlinder is de nieuwste aanwinst van onze Villa Kakelbont en wij zijn heel, heel blij met haar!
Onze Jaap was namelijk een beetje eenzaam. Oosterse katten zijn echte knuffeldieren en zoeken een maatje om tegenaan te slapen en mee te spelen. Maar Jaap had dit niet, dus viel hij onze andere katjes steeds aan (die wilden niet met hem spelen en knuffelen). Daarom dachten wij al een tijdje aan een maatje voor Jaap.
Gisteren gingen we op visite bij schoonouders (waar Jaap vandaan komt) en Vlinder bleek vorige week gesterilliseerd door een baarmoederontsteking. Vlinder komt uit hetzelfde nestje als Jaap en was eigenlijk bedoeld als fokpoes, maar dat kan nu natuurlijk niet meer. Daarom wilde mijn schoonmoeder een goed huisje voor haar vinden en werd ze verkocht.
Sja die kans mochten wij niet laten lopen.. Wie kan nou beter Jaap zijn maatje zijn dan zijn bloedeigen zus?

Vlinder en Jaap in hun nestje! Hopelijk leren ze elkaar weer kennen zoals toen! Vlinder is de tweede van rechts en Jaap zit achterin ;)

De kennismaking was een beetje moeizaam. Jaap moest toch even de macho uithangen en blies naar Vlinder, waarop Vlinder natuurlijk dacht "Ja dat pik ik niet!" en terugblies. Sindsdien is het een groot blaas en gromconcert hier in huis máár ze volgen elkaar constant, vinden elkaar wel bere-interessant! Dus ik denk wel dat dat goed gaat komen.
Vlinder is werkelijk waar een schatje. Gisteravond speelde ze al wat en begon ze te spinnen en kopjes te geven toen ik haar aaide. Vannacht heeft ze bij mij onder de dekens geslapen.
Ze heeft al gedronken maar nog niet gegeten dus daar gaan we vandaag maar mee aan de slag. Hopen jullie mee dat Jaap en zij dikke vriendjes worden?

Vlinder in haar nieuwe huisje, nog erg alert en voorzichtig..

1 opmerking:

Patricia zei

Wat een prachtig poezebeestje is Vlinder!!!!
Echt een schatje!!

groetjes, patricia